Für den Shooter Call of Duty: World at War ist ein neues, rund 268 MiB grosses Update mit der Versionsnummer 1.4 erschienen, das neben einer Reihe von Bugfixes und Verbesserungen beim Auto-Balancing zusätzlich auch drei neue Karten beinhaltet. Eine vierte Map steht in Deutschland nicht zur Verfügung, dass diese für kooperativen Zombie-Modus vorgesehen ist. Diese Map kann daher nur mit der internationalen Fassung des Games genutzt werden.

Hier die Changelog des Patches 1.4:

  • 3 new Multiplayer maps: Knee Deep, Nightfire, Station!
  • Auto balancing improvements.
  • Players are no longer auto balanced while completing objectives.
  • Mods: IWDs can be placed in the usermaps folder.
  • Mods: Hold Breath / Sprint functions as intended.
  • Mods: MissingAssets.csv is generated when maps are run with developer set to 1.
  • Fixed lag caused by shooting at tanks.
  • All rifle grenades fired during the first 15 seconds of Search & Destroy will be duds.
  • Players who equip a Bouncing Betty and melee teammates in Hardcore game modes are now credited with a team kill penalty.
  • Players are now deducted 200 points for team killing the bomb planter/defuser in Hardcore Search & Destroy.
  • Martyrdom no longer causes direct impact deaths in Hardcore modes.
  • "Bayonet jumping" has been disabled.
Die Updates v1.2 und v1.3 müssen vor der Nutzung installiert sein, zum Download gelangt Ihr über den nachfolgenden Link:

Quelle: Zum Patch-Download